@article { author = {Zargar, Pegah}, title = {فرشتۀ تاریخ، فرشته شیطان، فرشتۀ بی زبان: تفاسیری از نقاشی پل کله در متن آثار والتر بنیامین}, journal = {Fine Arts Studies}, volume = {1}, number = {2}, pages = {89-107}, year = {2021}, publisher = {Scientific Association of Art Studies}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {فرشتۀ تاریخ، فرشته شیطان، فرشتۀ بی زبان: تفاسیری از نقاشی پل کله در متن آثار والتر بنیامین}, abstract_fa = {در این مقاله به بررسی جایگاه نقاشی فرشتۀ نو اثر پل کله، هنرمند و نقاش سوییسی، در متون فلسفی والتربنیامین فیلسوف آلمانی م یپردازیم. م یدانیم این نقاشی عزیزترین مایملک بنیامین بوده و نامش را در متونمختلف ذکر کرده است. او معانی و تفاسیری برای این نقاشی در نظر گرفته که در این مقاله به بررسی آنهامی پردازیم. تفسیر این نقاشی در این مقاله با استفاده از روش های معمول نقد و تفسیر نقاشی نیست؛ نقاشیکله را صرفاً دالی در نظر م یگیریم که دلال تهایی آشکار و پنهان نزد بنیامین داشته و به افق دلالت هایمعنایی این نقاشی در متن آثار بنیامین م یپردازیم. محور این مقاله بررسی متون بنیامین است و آنچه او درمتون مختلف به این نقاشی اطلاق کرده است. علاوه بر متونی از بنیامین که مستقیماً در آن اسم این نقاشیذکر شده، از طریق مبانی فکری او به معانی پنهان این نقاشی می پردازیم. بنیامین در نهاده های فلسفۀ تاریخ،آن را فرشتۀ تاریخ می نامد؛ در اجیسی لاوس سانتاندر آن را فرشتۀ شیطان و با توجه به فلسفۀ زبان بنیامین وتفاسیر آگامبن از آن می توانیم فرشتۀ بی زبان را تفسیر دیگری از این نقاشی در نظر بگیریم. این تحقیق، از نوعبنیادی و نظری است و روش انجام پژوهش، تحلیلی تفسیری و روش گردآوری اطلاعات آن، کتابخانه ای است.}, keywords_fa = {}, url = {https://artstudiessj.ut.ac.ir/article_81374.html}, eprint = {https://artstudiessj.ut.ac.ir/article_81374_4e7403fb95a80feb0080ea696f1c2ec1.pdf} }