1. شناسنامه و فهرست
صفحه 1-3
2. تجلی رنج در اساطیر، با نگاهی به اسطورۀ گیلگمش
صفحه 4-15
3. بدن نامتعارف به مثابۀ ابژۀ جنگ در آثار کازوئو اونو
صفحه 16-26
4. تحلیل آلبوم موسیقی «نینوا» به آهنگسازی حسین علیزاده با تکیه بر مفهوم رنج و شادی فینفسه در نظام زیباییشناختی آرتور شوپنهاور
صفحه 27-37
5. بازنمایی رنج از منظر روانکاوانه، در نمایشنامۀ «هیولاخوانی» نوشتۀ نغمه ثمینی
صفحه 38-46
6. تحلیل چند مستند شاعرانه، بر مبنای فلسفۀ شوپنهاور
صفحه 47-53
7. مطالعة نماد ماه در هنر مانوی
صفحه 54-63
8. «تقلایی دردناک: عکاسی و مسئولیت» نوشته شارون اسلیوینسکی
صفحه 64-70
9. «دیدِ همدلانه؟ عکاسی جنگ، اکفراسیس و حافظه در ادبیات جنگ بوسنی» نوشته استین وروات
صفحه 71-85
10. «بازنمایی تروما در هنرهای معاصر» نوشته دومیت کولاسکارا
صفحه 86-98
11. «مویه» نوشته جیمز پرتر
صفحه 99-110
12. «پژواکهای منقطع: پاسخی به اثر «درد» از مارگاریت دوراس» نوشته ژولی لَشناس
صفحه 111-114
13. «هنرِ رنجآور و مرزهای بهزیستی» نوشته آرون اسماتز
صفحه 115-133
14. «دربارهء همدستی تحلیل دیداری و شکنجه، یک گزارش جزء به جزء از عکس های لینگچی» نوشته جیمز الکینز
صفحه 134-135
15. «سوگ ابدی یک ذهن پاک» نوشته جان ایزود و جوانا دوالیس
صفحه 136-149
16. «بررسی مجدد زیباییشناسی معماری: از جفری اسکات تا مارک فاستر گِیج» نوشته جسن ا. دبس
صفحه 150-159
17. بازنمایی رنج یا قربانگری هنرمند
صفحه 160-163
18. دربارة کتاب «اتاق زجر: تصویر و چهرة قربانی» در گفت و گو با امیر نصری
صفحه 164-167
19. تأملی بر رنج اجراگر در تئاترهای تجربی
صفحه 168-170
20. نیروهایتاثیرگذار در نقاشی جوتو برداشتی از سمینار «نیروهای پنهان؛ بررسی ویژه نیروها در دورۀ رنسانس و آغاز دورۀ مدرن»
صفحه 171-177
21. تجلی رنج انسان مدرن در آثار نقاشی اتودیکس با تکیه بر آرای نیچه
صفحه 178-181
22. عبور از دیوارها؛کتاب خاطرات مارینا آبرامویچ : بازنمایی رنجهای شخصی هنرمند در هنر اجرا
صفحه 182-184
23. از رنجی که بردهاند
صفحه 185-192
24. آواز هوره، پالایش رنج انسان
صفحه 193-196
25. مطالعه رابطه عکاسی و نقاشی در دوره قاجار
صفحه 197-202